Ben jij klaar voor de vliegende robots?

 

Tenzij je onder een steen leeft, weet je dat de e-commerce-industrie en online winkelen snel groeit. Online winkelen is, vooral voor mensen die in de drukke steden wonen, heel handig! Een trend die op de een of andere manier niet vertraagt. We gebruiken allemaal het internet!

 

Uit onderzoek is gebleken dat de groei van e-commerce bedrijven over de afgelopen jaren omhoog is geschoten. Of het nu gaat om het vergelijken van prijzen, het onderzoeken van producten of het daadwerkelijk doen van een aankoop, het internet heeft de manier waarop we winkelen compleet veranderd. Hoewel sommige mensen er nog steeds de voorkeur aan geven om in fysieke winkels winkelen, gaat winkelen toch steeds vaker op het internet. Het doel van online winkelen is voor de meeste mensen om tijd te besparen en geld te besparen.

 

“In welk jaar is online winkelen uitgevonden en hoe is het zover gekomen?”

 

In 1979 is het online winkelen is uitgevonden en ontwikkeld door Michael Aldrich. In de jaren tachtig produceerde, verkocht, installeerde, en ondersteunde hij veel online winkelsystemen met behulp van videotex-technologie. Ken jij iemand die in de jaren tachtig al online aan het winkelen was? Waarschijnlijk niet. Slechts 20 jaar geleden waren de meesten van ons zich niet bewust van het bestaan ​​van internet als een plek om te winkelen. Over de jaren werd het steeds populairder, maar gelukkig ook veel gemakkelijker.

 

Pas na de uitvinding van het World Wide Web door Tim Berners-Lee werd er wereldwijd gebruik van internet. In 1995 waren er slechts 16 miljoen internetgebruikers. In 1996 waren er 26 miljoen mensen die gebruik maakte van het internet. En in 1998 schoot het getal van internetgebruikers omhoog naar 147 miljoen. In 2005 werd de eerste miljard internetgebruikers bereikt! En in 2020 was dit getal opnieuw flink gestegen, met bijna 4,57 miljard actieve internetgebruikers. Dat is 59 procent van de wereldbevolking!

 

Een van de redenen waarom mensen het vaakst noemen om online te winkelen, is dat ze winkels en producten tegelijk kunnen bekijken en vergelijken. Er zijn echter een aantal andere factoren die klanten overwegen wanneer ze online kopen. Online of niet, je wilt op iemand kunnen rekenen! 

 

De geschiedenis van e-commerce is nauw verweven met de geschiedenis van internet. Naast een sterke stijging van het aantal consumenten dat thuis online winkelt, is er ook een sterke stijging van online winkels. Consumenten hebben tegenwoordig meer plaatsen en manieren om te winkelen dan ooit. Maar kun je overal zomaar een aankoop doen?

 

“Je wilt er zeker van zijn dat je zaken doet met iemand die je vertrouwt, toch?”

 

E-commerce succes is meer dan het hebben van een mooie website. Duidelijke informatie is het belangrijkst voor de meeste online shoppers. Het is altijd goed om de authenticiteit en identiteit van een website te bevestigen. Hoe veilig is de betalingsmethode? Hoeveel betaal ik voor de verzendkosten? Wist je bijvoorbeeld dat het verzendproces nummer 1 reden is voor het verlaten van de winkelwagen. Levering en verzending zijn een van de belangrijkste factoren voor online shoppers.

 

Daarnaast is het is ook belangrijk om te weten hoe een online winkel retouren en terugbetalingen verwerkt. Heb je te maken met een Nederlands printbedrijf of krijg je je bestelling vanuit Amerika toegezonden? Mocht er iets mis gaan, wie kun je hierop aanspreken? Kun je het bedrijf in Nederland gemakkelijk bellen of moet je een duur telefoongesprek voeren met iemand in New York?

 

Om er zeker van te zijn, kun je ook altijd even zoeken naar wat andere mensen over de online winkel zeggen. Zo kom je er bijvoorbeeld achter hoe de service is, hoe vriendelijk het personeel is en waar je allemaal op kunt rekenen. Zo kunnen e-commerce bedrijven veel dingen doen om ervoor te zorgen dat de online winkel ervaring aangenaam is.

 

Zo spelen de social mediaplatforms een grote rol in ons leven van vandaag. Veel mensen kopen elke dag via sociale media, veel merken zijn zich hiervan bewust en investeren in marketing en verkoop via sociale media. Heb je wel eens geshopt via Instagram?

 

“Wat is de toekomst van e-commerce?” 

 

Als je ooit over deze vraag hebt nagedacht, dan is hier het antwoord. Nieuwe studies voorspelden dat de wereldwijde verkoop van e-commerce in de detailhandel tegen 2021 een nieuw hoogtepunt zal bereiken. De maatregelen voor sociale afstand hebben de besteding gewoonten van consumenten aanzienlijk veranderd. Hoewel dit voor velen een periode van onzekerheid heeft gecreëerd, heeft e-commerce in plaats daarvan een positieve trend doorgemaakt. De toekomstige invloed zal veel groter zijn dan ooit tevoren.

 

E-commerce is een omgeving die voortdurend verandert en wordt geüpgraded. Drones kunnen tegenwoordig bestellingen bij de klanten leveren! Ben ik klaar voor vliegende robots, vraag je je misschien af? Geen zorgen, elke bestelling wordt bij ons met de hand geassembleerd en bij je thuis afgeleverd door de vriendelijke postbode!