Verzendkosten? Daar doen wij niet aan bij Anywall. Foto’s snel geleverd? Daar doen we zeker wel aan!

 

In de afgelopen jaren is online winkelen van een niet bestaande industrie uitgegroeid tot een miljardenindustrie. Zo verwachten klanten onder andere een snelle levering van hun favoriete winkels. De race voor gratis en snelle levering is dan ook een van de topprioriteiten voor retailers, zowel grote als de kleine online retailer. Bedrijven voegen voortdurend nieuwe functies en services toe, met de intentie klanten de ondersteuning en comfort te bieden die ze van hun favoriete winkels verwachten.

 

Volgens een recent onderzoek houdt 43% van de consumenten rekening met de bezorgkosten bij het online onderzoeken van producten. Of het nu gaat om het versnellen van de bezorging, het verlagen van de kosten, het is tegenwoordig allemaal net zo belangrijk. 

 

“De waarheid is dat online winkelen steeds meer op persoonlijk winkelen lijkt.”

 

In een tijd waarin de e-commerce verkoop blijft groeien, wint de snelheid van levering de aandacht van de consument. Lees verder voor de volgende interessante statistieken in deze nieuwe online wereld.

 

Hoeveel mensen winkelen online?

 

In 2020 zijn er ongeveer 7,8 miljard mensen in de wereld. En zo ongeveer 26% van hen zijn online shoppers. We verplaatsen alles langzaam maar zeker online. Denk aan wat jij allemaal online koopt. Zelfs het diner van vanavond kan uit een online winkel komen. Winkelen voor producten is zeker geen uitzondering. 

 

In 2018 kochten naar schatting 1,8 miljard mensen wereldwijd producten online. In hetzelfde jaar bedroeg de wereldwijde e-retailverkoop 2,8 biljoen dollar. De groei van online winkelen is absoluut indrukwekkend. Naar verwachting zal de wereldwijde retail verkoop tegen 2021 groeien tot 4,8 biljoen dollar. 

 

Mensen winkelen steeds vaker via mobiel

 

Het is geen geheim dat tegenwoordig iedereen op zijn mobiele telefoon zit. Mobiel winkelen is dan ook meer en meer in opkomst. Consumenten gebruiken hun mobiele apparaten voor niet alleen online winkelactiviteiten, maar zoveel meer. Denk aan hoe vaak je dagelijks naar je mobieltje kijkt. Mobiel winkelen is ongetwijfeld de richting waarin de gewoontes van de consument gaan. 

 

95% van de mensen die online actief zijn, volgt een merk op sociale media.

 

Waarom denk je dat Facebook een eigen marktplaats is begonnen? Uit onderzoek is gebleken dat een groot percentage van klanten toegaf dat ze sociale media gebruiken als onderdeel van het koopproces. De meesten van hen scrollen op Facebook, Instagram voor inspiratie of Pinterest. Bellen naar je favoriete winkel als je een vraag hebt? Dat klinkt bijna ouderwets. Tegenwoordig nemen mensen gemakkelijk contact op via social media als ze vragen hebben.

 

Het is een bekend feit dat millennials dingen kopen die bij hun stijl en imago passen. Het merk moet ze een verhaal verkopen. En wat is een betere manier om er een te vertellen dan sociale media? Maar het zijn niet alleen millennials die op sociale media browsen voordat ze iets kopen. 

 

Zijn het de millennials die het meest winkelen? 

 

Het zijn altijd die millennials weer. Altijd op hun telefoon, altijd maar op social media, sms'en, spelletjes spelen. Ze zijn verslaafd aan technologie en internet. Geen seconde nemen ze de tijd om om zich heen te kijken, toch? De meeste mensen zullen dit bevestigen. Ben je geboren van 1981 tot 1996, dan behoor je tot die groep van millennials. 

 

Maar wat doen ze toch die hele dag op de telefoon?”  

 

Winkelen? Jawel, dat doen ze ook. Echter blijkt toch dat Generatie X het meest winkelt. De generatie X zijn de mensen die geboren zijn van begin tot midden jaren zestig tot begin jaren tachtig. Dat betekent dat de meest waarschijnlijke leeftijd van online shoppers tussen de 40 en 60 jaar is. 

 

Gaat de tweede plaats dan naar die millennial die de hele dag naar naar hun telefoon zit te staren? De tweede plaats gaat naar babyboomers. Dat is de generatie geboren tussen 1946 en 1964. En dan eindelijk, op de derde plaats komen de millennials! 

Zijn ze tenslotte toch niet zo verslaafd, die millennials. Wie had dat gedacht? Dan komt de volgende statiek ook waarschijnlijk redelijk onverwacht.

 

Mannen besteden 68% meer tijd aan winkelen. 

 

Absoluut onverwacht, of niet soms? Je bent net bijgekomen van het feit dat de millennials niet de hele dag aan het shoppen zijn, en dan dit! Terwijl de meeste mensen denken dat het de vrouwen waren die verslaafd zijn aan winkelen, blijkt het dat mannen meer geld uitgeven dan vrouwen. 

 

“Gemiddeld besteedt het mannelijke deel 220 dollar per transactie. Aan de andere kant besteden vrouwen meestal ongeveer 151 dollar per transactie.”

 

Dit komt doordat mannen meer geld uitgeven aan technologie en luxe artikelen. Deze zijn je raadt het al vaak duurdere producten. Daarnaast kopen de mannen graag in bulk. De ultieme winkelprijs gaat naar ... 

 

24% van de mensen zal meer geld uitgeven om gratis verzending te krijgen. 

 

Meer besteden hoeft gelukkig niet bij Anywall. Verzendkosten? Daar doen wij namelijk niet aan. Al onze producten worden in Nederland gratis naar u verzonden. Wij versturen uw bestelling altijd met PostNL. Zodra jouw bestelling is verstuurd ontvangt je direct een mail met daarin de track&trace, zodat je het pakket kunt volgen.